В Україні заради контролю цін на бензин задумали створити державну мережу АЗС Національним оператором на ринку нафтопродуктів стане НАК "Нафтогаз України".
Про це розповів в інтерв'ю виданню "Інтерфакс Україна" голова "Нафтогазу" Юрія Вітренко.
За його словами, НАК має бути оператором національної мережі, щоби не було питання високої ціни.
"Це завдання поставив президент. Також ми можемо бути для держави ефективним інструментом співпраці з найбільшими у світі компаніями з ресурсу", – сказав Вітренко.
Він зазначив, що через недосконалу конкуренцію на ринку саме державний гравець стає ціновим лідером. А сама держава більше не регулює ціни на пальне.
При цьому Юрій Вітренко уточнив, що "Нафтогазу" наразі не передали контроль над мережею АЗС Glusco.
"Там є деякі нюанси, але сподіваюся, що держава виявить певну волю і ми матимемо контроль над АЗС, – сказав голова правління "Нафтогазу".
100 грн за літр – реальність?
Раніше редакція "Сегодня" розпитала заступника директора Науково-технічного центру "Психея" Геннадія Рябцева про те, чого очікувати ринку палива найближчим часом. Він упевнений, що через скасування регулювання цін з боку держави ситуація для українців лише погіршиться.
За його словами, у трейдерів тепер розв'язані руки, тому ціна за пальне може бути будь-якою, навіть 100 грн/л. Вони не сплачують податки, крім 7% ПДВ, ніхто не контролює ні ціни, ні якості, ні безпеки продукції.
Цінової конкуренції на ринку теж не спостерігається. Наразі оператори везуть ресурс фактично з одного джерела – через західний кордон. Спекуляцій, торгівлі поза касовими апаратами та різноманітними схемами на ринку також додасться.
Враховуючи дефіцит палива, зростання цін слід очікувати не лише на АЗС, а й взагалі скрізь. Насамперед, це стосується сфери громадського транспорту та продуктів першої необхідності, які безпосередньо залежать від перевезень та палива.
Сьогодні" вже писали, які схеми вигадали шахраї під час бензинової кризи, і розповідали, що відбувається з цінам на АЗС.