Західні санкції заважають швидким постачанням російської нафти до Китаю, попри невелику відстань між країнами. Тому зараз постачання чорного золота відбувається з перевантаженням у морі.
Про це пише видання Bloomberg.
Зазначається, що дедалі більше судновласників побоюються потрапити під міжнародні санкції, тож не дають свої танкери для завантаження нафтою Росії. А схема з перевантаженням у морі дозволяє збільшити кількість рейсів тими суднами, які є у розпорядженні РФ.
Постачання нафти зараз виглядають так:
- невеликі танкери типу "Афрамакс" чи Long Range-2 завантажують нафтою на терміналі у Владивостоці;
- нафту перекачують на супертанкери на рейді біля порту Йосу в Південній Кореї.
Такий маршрут збільшує час доставки нафти до одержувача, але водночас зростає ефективність цього каналу: що коротші рейси, то частіше можна завантажувати наявні танкери.
За інформацією журналістів видання, у схемі з транспортування нафти в Китай задіяні щонайменше дві компанії КНР: судновласник Cosco Shipping і трейдер Unipec.
Китай нарощує покупку російської нафти
Найбільший попит у Китаї має російська нафта марки ESPO через коротку відстань доставки і тому, що більшість інших покупців уникають купувати чорне золото у Росії через війну в Україні.
У травні з російського порту "Козьміно" до Китаю прибудуть 33 вантажі ESPO. Це буде найбільшим місячним надходженням принаймні з 2016 року.
Раніше "Сьогодні" вже розповідали, з чиєю допомогою Росія й надалі продає свою нафту по всьому світу. Також ми писали, що відбувається з цінами на нафту.